Monday 11 July 2011

Gitmeden Özlediklerim-2

  • Dolmuşta..."kardeş şunu uzatır mısın ?"bi de "ben de orda inicem, gösteririm size".
  • Simit-çay ikilisi ve de İstanbul'a gidince vapurda dibime kadar gelen çığırtkan martılara simit atma ihtimali (ben seninle istanbul coğrafyasında martılara simit atma ihtimalini sevdim), burdan geçiniiiz:
  • Üç kişiden ikisinin şair olduğu bir memlekette yaşamanın gururu.
  • Ankara metrosunun beşik gibi sallayan kollarında iş çıkışı çektiğim uykular.
  • "Bu kez kaçırdık ama gelir ya yakında yine" diyerek Erkanım Oğurumu beklemek.
  • Gecenin ikisinde amcamlardan dönerken apartman girişindeki gaz kokusunu farkedip uyandırdığım, ocağı açık unutmuş yaşlı amca ve teyze; teyzenin beni gördüğünde elimi sıkı sıkı tutup "nasılsın kızım, rahat mısın ?" diye sorması, ki Aleviler bu şekilde hal hatır sorar, çok severim...
  • İçim sıkıldığında elimi kitaplığa atıp sevdiğim bi şiiri hatırlamak, ki çok ağır olacağından yanıma alamayacağım onları ben, çok mutsuzummm !
  • Umut Sarıkaya'nın mutsuzluk tarifleri ( şokella kutusu içindeki köfte, perde takarken atlanmış korniş, bisküviyi çayın içerisinde haddinden fazla tutmak, akabinde kendisinin kopup çaya düşmesi...)
  • "ahh akabinde düüştüü gönül, yardan ayrılmaaası müşkül..." yok yok, yar değil. Bu sevdiğim türküyü Göbüşçüğümle (yengem ve de Ankara'daki kankilerimden) çığırmak.
  • Dostlarla İstanbul'da bir araya geldikte, durup durup koromuza fitne fesat sokanları bağıra bağıra çekiştirmek, onlara verip veriştirip rahatlamak, sonunda da bu koro eski haline gelmez, hayal ! deyip oturmak.
  • Hazzo Pulo Pasajı ve kedileri.
  • Bi İstanbul daha : Çeçigile gidince Zennuş'un bana un helvası yapması.
  • "Abi en az 150 kişi getiririz biz o eyleme Ankara'dan" gazları ardından, asistan hekim komisyonunda verdiğimiz, eylemde sen-ben-bizim oğlan olup da eğlenmek.
  • Miya=şu anda da bağrınıp duran evimin huysuz muhabbeti ( ama haksızlık etmiyim, ona yazdığım"yaramaz yaramaz, seni kimse saramaz" şeklindeki parçaya dahi bayılır).

...

2 comments:

  1. ben en çok demlenmiş çayı özledim; valize minik bi çaydanlık, iki de ince belli koy, sen de özleyeceksin madem.

    ReplyDelete
  2. ne alacağımı düşünürken ilk aklıma gelen demlik olmuştu sevilcim, kesinlikle yapacağım!

    ReplyDelete